April 29, 2013

Trip ke Jakarta, Indonesia

Sambungan dari  'Trip ke Medan'...

Dari Medan kami ke Jakarta. Kami terbang dengan Lion Air. Mak ooi! Lion Air ni rasa  macam naik bas jek... ramai la pulak passenger...


Sampai di Jakarta airport dah lewat coz flight delayed. From airport to hotel pun jauh...Terus checked in kat Park Lane Hotel. Dah tak larat nak keluar dinner. Order room service je..


Dah malam-malam ni, tak da selera la pulak nak makan. Cuma order mushroom soup, cappuccino, breads and cheese cake.

 Cheese cake kat Park Lane hotel ni memang terbaik..

Room amaneties

 Kat hotel sebelum pergi massage kat Ambassador

 Lifa, my friend from Jakarta datang melawat aku di hotel.

 Oleh kerana aku dah breakfast kat Coffee House, order room service untuk Lifa. Dia nak try cheese cake yang aku recommend kat dia.. For muslim ppl, please be careful when you have your meals at their Coffee House there coz they serve pork bacon and few non halal food...

Park Lane Hotel lobby

Tengah tunggu bluebird taxi nak gi shopping kat Mangga Dua & Ambassador. Lifa & Maria teman kan aku.. Masa shopping Si Lifa yang jaga purse aku, coz apa2 yang aku beli dia yang tolong ambikkan duit.. Aku malas nak kira duit. Rupiah ni banyak sangat 000 kat belakang. Kalau di Indonesia, 4 or 5 star hotel mesti ada ada security checks kat lobby entrance, takut takut ada guest yang bawak barang terlarang like bomb. Tapi, macam mana pun ada jugak yang terlepas, kalau tidak tak kan lah ada pengeboman kat few hotels kat sana... ye dak

Lepas shopping pekena es cendul lak... 

 dan Mee Ayam with bakso


Actually banyak lagi moments yang aku tak ambik gambar.. rasa rugi la pulak..


No comments:

Post a Comment