April 28, 2013

Trip ke Medan, Indonesia

Trip singkat kali ni ke Medan atas urusan kerja. Aku pergi ke sini dengan Boss aku, Wouter. Kami terbang dengan Fireflyz. Kesian tengok Boss aku yang tinggi dan besar tu terpaksa bersempit2 coz tempat duduk nya tak sesuai untuk Mat Salleh mcm dia. Sebelum berlepas dia nak pindah ke seat  kosong yang lebih comfortable tapi borak punya borak, sekejap je dah nak landing kat Polonia airport, Medan.
Sampai saja di Medan Airport, my colleaque, Ina dah siap menunggu dengan our driver. Terus ke hotel checked In di Swiss Bel Hotel.

Nampak je katil ni terus rasa nak tidur....Tapi, kalau outstation dengan my Boss, memang tak berpeluang lah nak lepak melepak di bilik. Dia ni lebih suka pergi dengar live band, karaoke or lepak2 dekat lounge... what to do..


Swiss Bel's bathroom amaneties

 Swiss Bel's Bar 

 Di lounge ini lah kami lepak-lepak dengan Herman ( Mat Salleh yang fasih bangat berbahasa Indonesia ). Kalau Malaysia kita panggil Mat Salleh tapi di Indonesia dia orang panggil Bule. Suka sangat dengar dia berbicara dalam bahasa Indonesia...

 Swiss Bel Coffee House

Dinner & breakfast with Ina and Wouter here

Di sini la tempat tujuan sebenar nya ke Medan ni.. Grand Aston Hotel. Ada discussion dengan Head of departments on system implementation. Day time aku berulang alik dari Swiss Bel ke Grand Aston. Malam time terpaksa layan Boss karaoke.. Nasib baik kat sini kami cuma tinggal 3 hari.. Next destination is Jakarta..



No comments:

Post a Comment